söndag, oktober 15, 2006

Tillbaka i Washington, lördag 14:e oktober.

Var tvungen att kolla på kvittot var jag bott inatt, dom har ju inte speciellt ofta nån skylt som visar vad staden heter. Ofta kan man hitta nån firma med namn som ger ledtråd till stadens namn, men inte igårkväll. Det var visst Cascade Locks jag bott i. Japanen bakom disken blev rent lyrisk när jag visade körkortet som ID.

"Ahhhh . . green card! Det hade jag ett för länge sedan, innan jag blev medborgare."

Jag förklarade att det var ett svenskt körkort, och det såg han ju vid en närmare titt. Deras green card är visst rosa. För tydlighets skull. Om sanningen ska fram så såg han inte att det var ett svenskt körkort, det står ju bara på svenska, inte ett ord på engelska.



Lite dåligt om vatten i dom flesta kraftverksdammar, nog tio meter lågt i den här. Kolla noga så kan du se att det finns två människor och en liten hund till vänster i bilden, precis vid vattenkanten. Dom är mindre än många av stubbarna. Och dom där trägrejerna är nog rätt så stora bryggor.

Passerade genom Mt Rainier nationalpark, bara lite i utkanten.






Hamnade oväntat nära Seattle ikväll pga ett litet nytt orienteringsäventyr. Tror jag är i Renton, får se imorron på kvittot ;) Och jag upptäckte att dom inte skyltar till vägar/städer i andra stater, iallafall verkar inte Oregon vilja skylta till nåt i Washington. Åkte längs Columbia-floden på Oregon-sidan, tänkte ta en av broarna över till Washington, men vid alla korsningar så var det bara skyltat till städer i Oregon. Kanske går det inte att komma till bron via den här korsningen? Vågade inte testa och svänga av, fortsatte till nästa korsning, tre gånger. Testade tillslut, och visst gick det att byta stat. Det var bara det att dom inte verkar vilja skylta till varandra. Verkar lite udda.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Snart åter i verkligheten alltså!
Här skiner solen o det börjar svalna. Snart dax att ta fram den nyinköpta parkasen som hänger i garderoben:) Ser fram emot det. Leatherup samarbetar med Amazon o skickar allt (nästan) utom skor till Europa.....!?!??! Bombrisk?
Hittade till Shoebarn och Shoepeddlers som skickar till Eu dock. Det löser sig nog. Så småningom kommer det ett par HD på posten o jag blir fin om fötterna!

Kram

måndag, oktober 16, 2006 1:41:00 em

 
Blogger rob said...

Har du glömt skobombaren, Richard Reid?

måndag, oktober 16, 2006 9:08:00 em

 

Skicka en kommentar

<< Home