måndag, oktober 16, 2006

Regn. Regn. Och regn.

Söndag.

Grått och tråkigt väder. Om jag inte missminner mej så var det precis så här när jag lämnade Seattle för en månad sedan. Passar på att besöka lite inspelningsplatser för Twin Peaks. I North Bend och Snowqualmie. En äppelpaj och kaffe på Double R Diner kan man ju inte missa. Stället heter numer Twede's. Den stora stocken som var i inledningen (eller var det eftertexterna?) ligger under tak bredvid vägen. Elva fot och sex tum i diameter. En rejäl pjäs. Stannar till vid vattenfallet och hotellet, Salish, hette Great Northern Hotel i serien. Hittar inte så mycke mer jag känner igen. Men det var ju sexton år sen det spelades in. Och en hel del var på andra ställen.

Vänder tillbaka ut mot kusten, och solen dyker oväntat upp. Lunchar vid havet, eller kanske en fjord är mer rätt beskrivet, i Des Moines. Kväll i Olympia.


Måndag.

Efter en kopp kaffe i receptionen och det vanliga varvet i karusellerna så är jag påväg mot 101 och en liten tur bland öarna. Det tog inte mer än 20 minuter idag att hitta rätt väg. Och så dyker det upp en Subway precis bredvid vägen, frukost! Solen tittar fram, vad mer kan man begära?!

Lunch i Port Gamble.

Undrar hur jag ska lyckas hitta motellet ikväll. Det är samma som första natten. Kanske jag kan känna igen nåt på/längs vägen?








I Des Moines kan båtarna bo under tak. Även på sjön.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kom att tänka på skobombaren när jag tryckte på "publish"...Dock lite långsökt. JObbar hemifrån denna veckan. Mette passade på att bli sjuk....febrar sig o så. Jag känner mig lagom bombad med. Har dock inte sjukanmält mig än. Får se hur det går imorgon. *suck* typiskt när man ska jobba en ynka vecka.
Känns det bra att vara på hemväg? Hittade du till hotellet? Du kunde ju ha tagit ett kort på det som dokumentation....Kram

tisdag, oktober 17, 2006 11:29:00 fm

 
Blogger rob said...

Jodå, jag tog mej ju tillbaka. Laddat ner lite kartor från google maps och gjort noteringar om gatu-nummer och namn och såna detaljer. Så det gick riktigt hyfsat. Det kanske är så man ska göra, kolla i förväg och ta noter?! Nu är det dax för en sista måltid, så blir det väl nån fin reprisserie från nittiotalet på TV. kramisar!!

onsdag, oktober 18, 2006 3:16:00 fm

 

Skicka en kommentar

<< Home